• Alle artikelen van Rob Bosveld

      blog

      Oké, ik geef het eerlijk toe. Voor mij is het pas zomer als ik op een warme dag, op een schaduwrijk terras, een ijskoud glas Coca-Cola – regular! – achterover mag slaan. Ja – ik beken – mijn BMI geeft aan dat dit een onverstandige levensstijl is. Maar wat is er nou heerlijker dan het geluid van de dop die sissend van het flesje wipt en het getinkel van ijsblokjes, zodra het donkerbruine godenvocht in het glas gulpt.

      lees verder blog
      blog

      Ik heb negen jaar lopen ploeteren. Vier vette en vijf magere jaren. Per saldo verdiende ik maar weinig. Dus vroeg ik me op een gegeven moment af: ‘Waarom doe ik het?’” Er staat gelatenheid op het gezicht van de bevriende zp-er die ik bij de lokale buurtsuper tegenkom.


      “Ondernemer word je niet… dat bén je. In hart en nieren!” schalt de commercial van Van Lanschot. Beelden van immer uitdijende handelsgebouwen. Het wringt. Het lijken wel twee separate universums...

      lees verder blog
      blog

      Waar vroeger zaken als topsnelheid of accelleratie bij auto's belangrijke verkooopargumenten waren, kijken we nu vooral naar bijtelling en verbruik. Autofabrikanten doen hun uiterste best om met tal van oplossingen hun auto's in gunstige bijtellingscategorien te krijgen. Jammer genoeg hoort ook jokken in de meeste gevallen tot het standaard instrumentarium. 

      lees verder blog
      blog

      Waar begin je als je gaat nadenken over ‘jouw marketing’? Een natuurlijke neiging is om te kijken naar ‘de markt’. Veel ondernemers beginnen met vragen als: “Wie zijn er op die markt, die mijn product willen kopen?” Of: “Wat moet ik doen om zoveel mogelijk van die mensen te bereiken met mijn aanbod?” Toch is dat niet de juiste plek wil je tot een aanstekelijke positionering komen…

      lees verder blog