Laat je inspireren

  • share

    • Identiteitsmarketing

      waarom wij bestaan

      identiteitsmarketingEen van de boeken die ons denken sterk heeft gevormd en aangescherpt is het boek 'Identiteitsmarketing' van Kaj Morel. Zijn model voor betekenisdenken in marketing en communicatie is geweldig inspirerend en verhelderend. De vele voorbeelden in het boek maken het begrip identiteitsmarketing bovendien heel tastbaar.

    • Start with Why

      Simon Sinek

      start with whySimon Sinek vroeg zich af waarom Apple, Marten Luther King en de gebroeders Wright zo inspirerend zijn. Hij ontwikkelde  'the golden circle' en hield er een prachtige TED-presentatie over. De rest is historie. Sindsdien is hij veelgehoord spreker en inspirator. Zijn drie vragen 'Why, how en what', helpen je om richting en focus te vinden.

    • Van de buitenkant naar de binnenkant

      Als mensen die wij ontmoeten ontdekken dat wij 'iets met positionering' doen, vragen ze regelmatig wat wij dan van hun logo, website, visitekaartje of folder vinden. Een alleszins begrijpelijke vraag, waar we echter (meestal) geen antwoord op hebben. We proberen duidelijk te maken dat de buitenkant als het goed is, voortkomt uit een weldoordachte binnenkant. Pas als we weten wat de binnenkant is, kunnen we iets zeggen over wat we aan de buitenkant zien. Om duidelijk te maken dat het niet gaat om 'wat' je doet, maar om 'waarom je het doet', gebruikt Simon Sinek het model van 'the golden circle'. Hierboven zie je een verwijzing naar zijn boek. Hieronder vind je zijn veel bekeken TEDx-talk.

    • Gaten in de markt

      Ouders die samen een kindercrèche bemensen zonder betaalde beroepskrachten. Thuiskoks die hun liefdevol bereide gerechten delen met vreemden via thuisafhalen.nl. Het zijn inspirerende voorbeelden van initiatieven die passen in de verandering waar deze samenleving naar snakt. Deze tegenlicht documentaire signaleert een nieuwe beweging.

    • Kracht van Kwetsbaarheid

      Brené Brown is een van onze favorieten. Omdat ze authentiek, eerlijk en kwetsbaar is. Geen mooie praatjes of toneelstukjes, maar contact van hart tot hart. Een toespraak recht uit het hart.

    • Connecting the Dots

      Waarom gebeuren dingen? Waarom overkomt het jou? Pas achteraf, vallen dingen op hun plek en kun je zien waar het toe leidt. 'You can only connect the dots looking backwards.'
      Hoewel Steve Jobs ook beslist zijn donkere kanten heeft, blijft hij een inspiratiebron. Een van zijn meest memorabele speeches vind je hieronder.

    • Gewoon, omdat 't zo mooi is...

      Er staat bijna altijd muziek aan op kantoor. Door de loop der jaren hebben we een aantal nummers gevonden die we zijn gaan beschouwen als 'idity-muziek'. Dit is zo'n juweeltje waar wij heel blij van worden. Geniet ervan!

    • De kracht van social media...

      "United breaks guitars", is een prachtig voorbeeld van de kracht van social media. Het verhaal is simpel. Band gaat op reis met United Airlines. De gitaren mogen niet mee als handbagage, maar moeten mee als 'vracht'. Ze worden slecht behandeld en gaan stuk. United is doof voor klachten van de klant en accepteert geen verantwoordelijkheid. Band besluit een liedje te schrijven met een illustratieve clip. De video gaat via Facebook en Twitter de hele wereld over. De beschadiging van de naam van United Airlines is groot. (En de eigenaar van de gitaar (een Taylor) is inmiddels veelgevraagd spreker over customer service in de nieuwe tijd.)

    • Story of stuff

      De wereld verandert als het paradigma van mensen verandert. Een mooi voorbeeld van paradigmaverandering is het project 'the story of stuff'.