Identiteit en betekenis bij slijtage

  • share

    • De tand van de tijd laat ook jouw bedrijf niet onaangetast. Het vreemde is dat we bij anderen altijd feilloos zien dat ze 'een tikje stoffig' worden, maar voor onszelf denken we altijd dat het wel meevalt. Maar als je eenmaal weet dat je moet 'opfrissen', hoe doe je dat dan?

      likje verf

      Veel organisaties denken door de introductie van een nieuwe huisstijl, het tij te keren. Op zich ook niet onlogisch. Vaak lees je aan de visuele presentatie af hoe het met de organisatie gesteld is. Maar de redenering omkeren is jezelf voor de gek houden. Als je als organisatie niet meer bij de tijd bent, verandert een likje verf - want dat is een nieuwe huisstijl - daar echt niets aan. Het is dan oude wijn in nieuwe zakken. 

      Durven aanpakken

      Het moment dat jij je realiseert 'we moeten met onszelf aan de slag',  is een uitgelezen moment om stil te staan bij je eigen identiteit en betekenis. Door samen het vuur weer te laten ontbranden gaat er van alles veranderen, niet alleen je huisstijl. Als het vuur weer laait, zullen klanten ook merken dat er echt iets veranderd is. Dan wordt die nieuwe huisstijl ook logisch.

      Als wij je helpen doen we dat in twee stappen:

      1 - je identiteit (her)bepalen

      2 - je visuele identiteit herscheppen

      3 - je helpen om het vernieuwde verhaal te vertellen