Identiteit en betekenis bij (re)branding

  • share

    • Branding en re-branding. Daar hebben we heel wat van gezien de laatste drie decennia. Maar heb jij er ook zo'n onbevredigend gevoel bij? Dat het vooral om de verpakking lijkt te gaan, niet om de inhoud? Wij raden organisaties die willen (re)branden aan om te gaan herbronnen in plaats van te gaan branden. Branding gaat meestal om wat anderen van je willen. Dan staat de vraag centraal 'wat wil de klant' en hoe kunnen we daar zo goed mogelijk op aansluiten. Wij adviseren om andere vragen centraal te stellen. Namelijk: hoe willen wíj de klant dienen? Om jezelf af te vragen welk bestaansrecht je hebt. Om je af te vragen hoe jij de wereld mooier gaat maken de komende 25 jaar. 

      Het zijn deze vragen die je op weg helpen om blijvend relevant en onderscheidend te zijn. Aanstekelijkheid komt niet door goed te doen wat anderen van je vragen, maar door werkelijk te zijn wie je bent. En wie wil er nou ten diepste een slaafse volger van anderen zijn?